به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ محمد مهدی قاسمی با اشاره به معرفی وظایف و فعالیت های معاونت ها، مدیریت ها و مخاطبین هر بخش گفت: علاوه بر حوزه ها و مخاطبین مذکور، کل جامعه ایران مخاطبان ما هستند. به عنوان مثال صرفه جویی درست در منابع کشاورزی و اصلاح الگوی مصرف بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین ما برای تمام مردم ایران نیز بایستی برنامه ریزی داشته باشیم تا بتوانیم از این طریق سرمایه های اجتماعی را افزایش دهیم
علیمیرزایی مدیرکل دفتر شبکه دانش و رسانههای ترویجی ضمن ارائه موارد درخواستی در تعامل با صدا و سیما به شکل گرفتن هسته مشترک کشاورزی با حمایت های قانونی برای پخش محتواهای آموزشی و ترویجی و هم افزایی و جریان سازی رسانه ای در مباحث کشاورزی اشاره کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس صدا و سیما ضمن اعلام آمادگی به منظور هم افزایی، بیان کرد: هر برنامه مشترکی برای موفقیت نیاز به پیوست و توافقات مالی دارد. همچنین باید به دنبال تغییر نگرش به برنامه های حوزه کشاورزی باشیم و از ظرفیتهای حوزه مستند و انیمیشن بهتر استفاده کنیم. ️
سید تقی سهرابی ضمن اشاره به استمرار جلسات هم اندیشی گفت: به فرموده امام خمینی(ره) صدا و سیما دانشگاه است و سه مولفه تفریح، سرگرمی و آموزش باید دانشگاه محور باشد یعنی در مولفه های مذکور،آموزشی برای مخاطب به همراه داشته باشد. ️
وی افزود: هویت محوری و عدالت گستری دو مقوله مطرح در سازمان صدا و سیما است که هر دو مورد به حوزه کاری شما تناسب دارد، بنابراین پیشنهاد می کنم از این ظرفیت استفاده کنید. ️
قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با فعالیت های آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: در زمینه فعالیت های بخش کشاورزی به ویژه طرح معرفی کشاورزان برگزیده می توان همکاری های خوبی باهم داشت.
وی افزود: در حوزه کشاورزی بایستی به دنبال زنده کردن مطالبه گری در مخاطبان بخش باشید؛ همچنین با فعال شدن بند چ (بودجه فرهنگی دستگاه ها در اختیار صدا و سیما) و تعریف بودجه مکمل می توان همکاری بهتری داشت.
گفتنی است،این جلسه با حضور معاونین و مدیران موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد و در پایان معاونین و مدیران سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای موسسه آموزش و ترویج کشاورزی بازدید کردند.