جمعه, 7 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۴:۵۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۳/۰۸ 
  • تعداد بازدید : 193
  • کد خبر : ۲۸۵۶۴
دكتر موموندی مدیر كل دفتر ترویج دانش و فناوری كشاورزی: كشاورزی دانش بنیان با نشر دانش و فناوریهای نوآورانه

دکتر موموندی مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی:

کشاورزی دانش بنیان با نشر دانش و فناوریهای نوآورانه

 

دکتر موموندی در نخستین جشنواره ملی نخود گفت: برای حصول اطمینان از تامین و پایدارسازی امنیت و اقتدار غذایی در کشور،توجه به کشاورزی دانش بنیان با نشر دانش و فناوریهای نوآورانه در عرصه های تولید محصولات کشاورزی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نخستین جشنواره ملی نخود با حضور مقامات کشوری، مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی، کارشناسان و صاحب نظرانی از سراسر کشور، ۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ به میزبانی استان کرمانشاه برگزار گردید.

photo4976420441.jpg

دکتر موموندی در این مراسم گفت : بایستی دانش فنی در کنار تمام مولفه های تولید قرار گیرد تا افزایش ضریب نفوذ دانش در مزارع منجر به افزایش تولید و ایجاد امنیت غذایی گردد. و کارهایی با مزیت نسبی را به مزایای رقابتی تبدیل نمود.

وی گفت:در کشور ما محصولات متنوعی تولید می‌شود و بایستی نظام برنامه ریزی در کشت محصول که همان الگوی کشت هست به خوبی در کشور اجرا شود.

دکترموموندی بیان کرد؛ نخود یکی از محصولاتی است که در الگوی کشت قرار دارد و در سبد غذایی جامعه قرار گرفته است و باید کشاورزی دانش بنیان و انتقال آن به مزارع، کشاورز محور شود و نیاز به کار مداوم دارد.

مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی اظهار داشت: در کنار تحقیقات، شبکه نظام نوآوری توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به خوبی در راستای دانش دیده شده است و باید از داشته های ملی حمایت نمود.

گفتنی است برگزاری همایش ملی روز مزرعه، انتقال یافته‌های تحقیقاتی، نمایشگاه توانمندی‌ها، کارگاه آموزشی و ترویجی، عرضه غذا و شیرینی و تجلیل از کشاورزان و محققان نمونه تولید نخود از جمله برنامه‌های این همایش دو روزه در استان کرمانشاه بود.

photo4976419818.jpg

photo4969277070.jpg

71b4efb5-4042-4da3-9d1e-3f650fff5bb5.jpg

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0