جمعه, 7 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۳:۰۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ 
  • کد خبر : ۲۸۵۹۲
اجرای برنامه ترویجی بسته دانشی مدیریت تولید خربزه منطقه سیستان با رویكرد كشاورزی دانش بنیان.
برنامه ترویجی بسته دانشی مدیریت تولید خربزه منطقه سیستان با مشارکت مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان ، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی سیستان ، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای زابل و زهک و پژوهشگر مروج ارشد ملی برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برنامه ترویجی بسته دانشی مدیریت تولید خربزه منطقه سیستان با مشارکت مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان ، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی سیستان ، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای زابل و زهک و پژوهشگر مروج ارشد ملی با هدف انتقال آخرین یافته‌های تحقیقاتی و افزایش ضریب نفوذ دانش بهره‌برداران، افزایش بهره وری در مصرف آب ،افزایش عملکرد در واحد سطح، پایداری تولید و افزایش سطح درآمد کشاورزان در شهرستانهای زابل و زهک اجرا شد.

بهزاد شهرکی گفت منطقه سیستان با توجه به شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی بعنوان یکی از قطب های تولید محصولات جالیزی سالم در کشور به شمار می رود، لیکن عواملی از جمله خشکسالیهای پی در پی، عدم آگاهی و شناخت کشاورزان در استفاده از روشهای نوین تولید و مدیریت جالیز باعث ایجاد محدودیتهایی در تولید این منطقه شده است.

وی افزود: این طرح براساس الگوهای تحقیقی – ترویجی با انجام تیمارهای مختلف بصورت علمی و عملی اجرا شد و کشاورزان در جریان برنامه های متنوع ترویجی از جمله : کارگاه های آموزشی، روز مزرعه و انتقال یافته ها از نزدیک شاهد انجام این برنامه ها بودند که این امر نقش بسزایی در یادگیری و افزایش آموخته های بهره برداران داشته است.

شهرکی تصریح کرد :محصولات جالیزی تولید شده در حوزه سیستان بدلیل عدم استفاده از سموم شیمیایی و همچنین مصرف بسیار پایین کود شیمیایی در دسته محصولات سالم قرار گرفته و از لحاظ بازار پسندی و بهداشت سلامت دارای ارزش بالایی میباشد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0